én

 2010.12.01. 22:57

 eszögezném, tipikus egyes vagyok. túlságosan is. egyes, azaz reformer, legalábbis az enneagram felosztása szerint. valószínűleg kevesen hallottak róla, jómagam is csak elszánt bölcsés barátnőmtől, aki lelkes hívője. pontosabban aki nagyon jól ismeri. az enneagram szerint 9 alap személyiségtípus létezik, amelybe mindenki besorolható valami fő jellege alapján. az én drága reálos barátném, az örök tagadó hatos rettentően mérges az említésére is, mert szerinte az emberi lélek és szellem oly csoda, mely nem tipizálható. de ez nem igaz. én a tipizálásban összetartozást látok. az érzést, hogy a tagadott rossz tulajdonságaim nincsenek egyedül. nem csak én küzdök elfojtott dühvel és nem csak rólam hiszik, hogy megszédültem valahol az életben. különben is. micsoda csodálatos színek születnek a 3 alap színből, amit látunk, micsoda ízek az 5 alapízből és mennyi ember az egyszerű DNS molekulából! mélyen egyformák, egylényegűek vagyunk. én, mint egyes semmi máshoz nem értek, csak a többi 8hoz. én, az örök hibakereső, aki javítja a világot-akár kérik, akár nem, akár sikeres, akár nem. de hozzájuk nagyon. mert a hibákat látom. a tökéletes egyforma, a tökéletlen a legszebb változó, mely léetem alapeleme. én tisztelni tudom azt,ami nem jó, a félelmeinket, a bennünk lakozó szörnyet. ezért kiismerek, kimondok, kritizálok, bántok, de legfőképpen segítek. 

na nem másokat fogok elemezni, hanem csak azt is. próbálok rámutatni arra, amit Weöres Sándor nálamnál sokkal szebben fogalmazott meg:

 

Weöres Sándor: A vágyak idomítása 

Ne mondj le semmiről: mert ki amiről lemondott, abban elszáradt.
De kívánságaid rabja se legyél.
Visszafojtott szenvedélyekkel vánszorogni éppoly keserves,
mint szabadjára eresztett szenvedélyek közt morzsolódni.
Ha vágyaidat kényezteted: párzanak és fiadzanak. 
Ha vágyaidat megölöd: kísértetként visszajárnak.
Ha vágyaidat megszelídíted: igába foghatod őket és sárkányokkal szánthatsz
és vethetsz, mint a tökéletes hatalom maga.
Legtöbb ember, ha véletlenül megpillantja saját mélységének valamely
szörnyetegét, irtózattal visszalöki a homályba;
ezentúl a szörny még-nyugtalanabb és lassanként megrepeszti a falat.
Ha meglátod egyik-másik szörnyedet, ne irtózz és ne ijedj és ne hazudj 
önmagadnak, inkább örülj, hogy felismerted;
gondozd, mert könnyen szelídül és derék háziállat lesz belőle. 
Jó és rossz tulajdonságaid alapjában véve nincsenek.
Ápolt tulajdonságaid jók; becézett, vagy elhanyagolt tulajdonságaid rosszak.

mindent valahogy furán látok, mert igyekszem tisztelni a szörnyet. azért írok blogot, mert ezt nagyon kevesen értik. de ez csak a főfogás. körítésnek egy szelet a világomból, zenék, versek, idézetek, amiben különlegeset látok. semmi patatikusság, nem szoktam hazudni. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amelia38.blog.hu/api/trackback/id/tr122487310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása